Zdrowy styl życia to także odpoczynek

wypoczynek

Zdrowy styl życia to coś, na czym tak bardzo nam zależy, że potrafimy poświęcić na to mnóstwo energii. Możemy spędzać na zakupach dwa razy więcej czasu, żeby produkty, które kupujemy były z dobrego źródła, ekologiczne i dobrej jakości. Chodzimy na siłownię kilka razy w tygodniu, żeby zapewnić sobie odpowiednią dawkę aktywności fizycznej. Zapisujemy się na kursy z rozwoju osobistego, medytacje i jogę i do psychologa, żeby zadbać również o nasze zdrowie psychiczne. Po pewnym czasie może to jednak okazać się wykańczające i doprowadzić do tego, że zupełnie opadniemy z sił. Gdy wracamy do domu wieczorem po całym dniu troszczenia się o zdrowy styl życia, nie mamy już na nic więcej ochoty. A nie o to przecież chodzi w zdrowym stylu życia, żeby nie mieć na nic siły i doprowadzić się do odczuwania nieszczęścia. Nie możemy więc zapomnieć o jednym z najważniejszych składników zdrowego stylu życia, czyli o odpoczynku.
Zarówno nasze ciało jak i umysł musi odpoczywać. Bez zapewnienia im odpowiedniej przestrzeni do zrelaksowania się i regeneracji, możemy doprowadzić się do poważnych uszczerbku na zdrowiu, zarówno psychicznym jak i fizycznym. Sam sen nie wystarczy jako codzienna dawka odpoczynku. Sen bowiem może być różny, a jeżeli nasze pójście do łóżka wygląda tak, że do dziesiątej wieczorem siedzimy przed komputerem, kończąc obowiązki, z którymi nie uporaliśmy się w ciągu dnia, bierzemy szybki prysznic i wskakujemy do łóżka, bo już tak późno, a o szóstej rano musimy znowu wstać do pracy… To nie jest żaden odpoczynek. Jeśli bowiem w momencie zasypiania odczuwamy stres z powodu tego, że kolejny dzień się dobrze nie wyśpimy, jak nasze ciało ma się poprawnie zrelaksować i zregenerować? Zamiast tego przygotowuje się ono już do kolejnego dnia pełnego wyzwań i trudności. Dlatego niezwykle ważne jest to, żeby nauczyć się dobrze wypoczywać..
Jeśli chcesz zadbać o zdrowy, głęboki i prawdziwie regenerujący sen, wprowadź w życie następujące rady. Przede wszystkim przeznacz na sen odpowiednią ilość czasu. Jeśli nie masz czasu na dobry sen, to znaczy, ze coś jest nie tak z twoim życiem i musisz to jak najszybciej zmienić. Śpij przynajmniej siedem i pół godziny każdego dnia. Żeby dobrze i głęboko zasnąć, na co najmniej dwie godziny przed pójściem spać wyłącz wszystkie ekrany: telewizora, komputera, komórki. Zamiast tego spędź ten czas na rozmowach z twoim partnerem czy rodziną, albo poczytaj książkę. Twój umył musi mieć przecież szansę się wyciszyć.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*